Mjallby väntar på måndag men Helsingborgs lagkapten Marcus Lantz kan tvingas avstå matchen efter skador i Skånederbyt. Lantz har ont i låret och vaden efter smällar från Wilton Figueiredo och Ivo Pekalski. Det small i tid och otid i onsdagens Skånederby och Lantz ser ut att ha fått betala högst pris. En blåslagen Lantz är nu inte säker på spel mot Mjällby. Mest är det en stämpling från Wilton Figueiredo på låret och en smäll från Ivo Pekalski på vaden som smärtar för HIF-veteranen. Lantz säger till HD att det kändes mer än efter en vanlig match och att ena knäet är svullet och så har han rätt ont i framsidan av låret. Inte så att han redan har gett upp Mjällby-matchen men det är alltså långt ifrån säkert att han spelar. Ola Gustavsson rapporterar att Lantz hoppas kunna spela mot Mjällby men att det är tätt med matcher nu och att det gör också dubbelt ont när man förlorat. Helsingborgs tränare har ännu inte kommenterat Lantz skador men det är tydligt att lagkaptenen kommer att vara en viktig spelare för laget i matchen mot Mjällby. Mjallby har en tuff uppgift framför sig när de möter Helsingborg på måndag och Lantz frånvaro kan bli en stor förlust för laget. Andra spelare i Helsingborgs lag kommer att behöva ta ett större ansvar om Lantz inte kan spela. Mjallby har visat sig vara ett starkt lag i Allsvenskan och kommer att göra allt för att vinna matchen mot Helsingborg.